tel./fax +48 58 345 76 32
tel. +48 58 690 70 05
e-mail: traset@traset.pl
Adres:
ul. Szymanowskiego 4
80-280 Gdańsk
Polska
NIP: 9570963378
KRS: 0000416737
REGON: 220383338
Odpowiedź na pytanie czy i jak chronić znak towarowy musi być oparta na co najmniej dwóch przesłankach: cel ochrony i obszar ochrony. Poza dyskusją pozostaje pytanie czy chronić patentowo, ponieważ nie ma innej formy administracyjnego zapisania wyłączności na znak towarowy i na znaki towarowe do niego podobne. Porozmawiajmy o celach ochrony patentowej znaku towarowego. Cel
Profesja rzecznika patentowego wykształciła się bardzo dawno. Na opisach patentowych wynalazków z XIX wieku w Urzędzie Patentowym USA, podane jest poza danymi uprawnionego do patentu i świadków, także nazwisko i imię rzecznika patentowego który opracował ostateczną formę zgłoszenia. Na dokumentach patentowych standardowo podaje się dane rzecznika patentowego który opracował zgłoszenie. Oznacza to, że wkład autora
Systemy wspierania prac badawczych i rozwojowych (B+R) premiują rozwiązania innowacyjne. Pod tym określeniem rozumie się głównie rozwiązania zgłoszone w Urzędzie Patentowym RP. Zgłoszenie może nastąpić także bezpośrednio w Europejskim Urzędzie Patentowym EPO w Monachium, albo w Biurze Międzynarodowym WIPO w Genewie poprzez Urząd Patentowy RP jako Urząd Przyjmujący, z pominięciem etapu zgłoszenia krajowego w UPRP.
Znak towarowy stanowi co do zasady oznaczenie nakładane na towar, lub pojawiające się za reklamach lub dokumentach związanych z usługą. Przepisy prawne mówią o znakach towarowych, lecz zrównują z nimi znaki usługowe. Ilekroć mowa jest o znaku towarowym, należy rozumieć pod tym określeniem również znak usługowy. Sieci handlowe posiadają własne znaki towarowe, a przecież
Datę 19 marca 1474 nosi tzw. Ustawa Wenecka, którą śmiało możemy uznać za pierwszą ustawę patentową. Już to liczyliśmy: 545 lat temu. A system patentowy trwa nadal. Jego głównym celem jest zapędzenie osób, powiedzmy dziś kreatywnych, do roboty czyli do pracy nad nowymi i jak to powiedział wenecki ustawodawca, „pomysłowymi” rozwiązaniami. Oto kolejne postanowienia ustawy
Zgodnie z ustawową definicją znak towarowy musi nadawać się do odróżniania towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. Jeszcze niedawno wymagano także od znaku towarowego przedstawialności graficznej – z czasem stało się to problematyczne gdy pojawiły się nowe rodzaje znaków towarowych np. dźwiękowe i zapachowe. O ile znaki dźwiękowe można przedstawić w formie zapisu
Początki prawa patentowego według wielu źródeł sięgają roku 1474 – jakby nie liczyć 545 lat temu. Tę datę – 19 marca 1474 – nosi tzw. Ustawa Wenecka, której przepisy dotyczą dzisiejszymi słowami, ochrony własności przemysłowej. To chyba wcale nie jesteśmy dziś tacy genialni, ktoś jednak był przed nami. Początkowy fragment: „Ze względu na jego wielkość
Patent europejski (w skrócie EP) ma moc równoważną z patentem narodowym (krajowym) w każdym państwie w którym obowiązuje. W praktyce oznacza to, że moglibyśmy uzyskać patent na terenie interesujących nas poszczególnych krajów w procedurze krajowej albo patent EP o równoważnej mocy. Patent Europejski po jego udzieleniu przez EPO (European Patent Office w Monachium) wymaga jednak
Co uzyskamy dzięki zgłoszeniu patentowemu Ochrona, którą uzyskujemy ma zabezpieczyć kluczowe, unikatowe wytwory przed nieuczciwym kopiowaniem. Zabezpiecza inwestycje firmowe, a także dalszy rozwój własnych produktów na wybranym rynku. Zniechęca także konkurencję do kopiowania naszych nowatorskich rozwiązań. # ochrona patentowa definicja Według definicji podanej przez Polski Urząd patentowy : „Patent jest to prawo do wyłącznego korzystania
Bezpieczeństwo Twoich znaków firmowych (inaczej znaków handlowych) zależy od zabezpieczeń, z których korzystasz. Najpewniejszym sposobem ochrony znaków firmowych – a zatem towarowych, bo tak je fachowo nazywamy – będzie skorzystanie z ochrony patentowej. Ochrona znaku firmowego pozwala na jego wyłączne wykorzystywanie. O atutach ochrony znaku firmowego pisaliśmy już w tym artykule zapraszamy do lektury. W
tel./fax +48 58 345 76 32
tel. +48 58 690 70 05
e-mail: traset@traset.pl
Adres:
ul. Szymanowskiego 4
80-280 Gdańsk
Polska
NIP: 9570963378
KRS: 0000416737
REGON: 220383338